(sākas
ieraksts) tā rīkoties. Jā, kur ir pamats – kā to var? Kas tad to ir devis?
Notikumi ir tik ļoti skaidri, ka tāds jautājums patiesībā ir taču lieks. Kādā
citā vietā Evaņģēlijā mēs lasām: “Rabi, mēs zinām – Tu esi taisns, jo neviens
nevar darīt tādus darbus, kādus Tu dari, ja tas viņam nav dots no Dieva.” Ar
tādu lišķīgu vārdu savā laikā pienāk tie, kas grib Jēzu savaldzināt ar nomas
maksu došanu un, kad šī lišķība ir teikta, tad saka: “Saki – vai ķeizaram
maksāt nodevas vai nemaksāt?” Arī tā. Un šeit viņiem saka ----[1] Jā, bet
kas tā... ? Kādā svarā (?)[2],
kādā spēkā tas notiek? Viens ļoti gudrs sinedrija loceklis, laikam Aliers
(?) , tas tad, kad jūdi sapulcējās spriest, kā Jēzu nonāvēt, viņš pasaka
ļoti skaistus un gudrus vārdus. Viņu vēl ne---, viņu pārkliedz un apsauc. Viņš
saka – liekat šos cilvēkus mierā! Ja tas ir no cilvēkiem, tad tas iznīks pats
no sevis, bet, ja tas ir no Dieva – ka jūs nekļūstat vēl Dievam pretinieki...
Nu, šeit kaut kas no šī jautājuma ir, un galu galā ir jāpārliecinās.
Un
Jēzus uz to, atbild..., uz to prasa vienu pretjautājumu: “Sakat, Jāņa kristība
– vai no cilvēkiem, vai no Dieva?” Viņš iesāk ar vieglāko – ko viņi saka par
Jāni Kristītāju. Par Jāni Kristītāju, par kuru Jēzus saka – no cilvēkiem
dzimušo starpā nav neviena, kas līdzinātos Jānim. Jānis ir pravietis, bet Jāni
nokauj. Nokauj ķeizara gļēvulības un kādas netiklas sievietes atriebības dēļ.
Tad, kā ir ar Jāni Kristītāju – no cilvēkiem vai no Dieva? Un tur ir... tur ir
slazdi. Ko teikt? No Dieva? Jā, bet kāpēc jūs viņu neklausījāt? No cilvēkiem?
Tad cilvēki metīsies virsū un viņus saplosīs, jo visi cilvēki, kas bija nākuši
ar Jāni Kristītāju sakarā, viņā redzēja pravieti tādā pat veidā, kāds bija
Elija, kāds bija Jeremija, kādi bija lielie jūdu pravieši... Viņi atbild ar to
diplomātisko atvairību – mēs nezinām! Ne jā, ne nē. Nu, ja jūs neziniet, tad es
arī jums nesaku. Bet īstenībā jūs jau ziniet. Jūs jau ziniet... Tikai, ja jūs
pateiksiet – no Dieva, tam līdzi nāk tūdaļ šis nākošais, kuru vēl tad sauca par
pravieti, – Jēzus. Tas ir pārāks par Jāni Kristītāju. Ja jau Jānis Kristītājs
ir Dieva sūtnis, cik lielākā mērā vēl Kristus? Un Viņam ir tiesības to darīt –
pacelt pātagu. Tātad – trūkstaties! Dieva tiesa pār jums.
Mīļie
draugi! Tā ir viena baismīga lieta, ka ticības vietā ierodas cilvēcīgais
materiālisms un politika. Šie farizeji grib būt lieliski politiķi. Savus
nodomus un savu viedokli viņi patur pie sevis, un vientiešiem viņi nesaka
patiesību, lai viņi varētu šos vientiešus vienmēr kaut kā savā varā turēt. Šinī
sakarā es gribētu pateikt vienu ļoti nopietnu vārdu. Mēs patreiz ar dzīvojam
tādā laikmetā, kur politika visiem spēkiem cenšas savā varā iegūt kristīgo
baznīcu. Šie Harčova ieteiktie jaunā tipa priesteri, kas sadarbosies ar
komunistu ideoloģiju un ideologiem kopīgajos jautājumos – kopīgajā kultūras
celšanā, kopīgajā arī izglītības laukā un tamlīdzīgi. Un atļaus templi, jā,
galu galā, ja tas nāk tautai par labu, kāpēc lai tur neierīkotu banku un
valūtas apmaiņu... Kāpēc tur neierīkot tirgošanos ar ļoti nepieciešamām lietām,
jo kur gan vairāk cilvēku saskrien kā kādā baznīcā... Norīkosim priekštelpā...
Taču netraucēs dievkalpojumu! Tad pa to laiku vai aizvilks priekškaru priekšā,
vai kā... Bet taču... Laiks arī būtu izmantots, cilvēkiem būtu pakalpots,
viņiem būtu... un tā... Redziet, šie notikumi māņojas (?) priekšā
tagadējai kristīgās baznīcas sagandēšanai. Viņas sagandēšanā no iekšpuses,
viņas tempļa pielūžņāšanā ar attainojamām, nepieciešamām lietām. Attaisnot var,
jo ir nepieciešamība! Jūs tak sapratīsiet! Jūs tak nebūsiet tik
atpakaļpalikuši, ka jūs nu sevišķi uztrauksieties par to, ka mēs ierīkosim
gleznu galeriju baznīcā. Pa to laiku, kad nenotiks dievkalpojumi, bet arī
dievkalpojuma laikā... Lai cilvēki staigā un skatās! Un kas tur atkal, ko tas
mācītājs darīs, lai viņš to dara atkal savukārt!
Brāļi,
turiet vaļā acis un ausis un vērojiet šo pasauli! Šī pati tendence – viņa ir
mūžīga, jo viņa ir cīņa pret Kristu. Cīņa pret Kristu ir mūžīga. Tumsas spēks
jūtas apdraudēts tur, kur Viņš parādās. Tāpēc Viņš ir jāiznīcina. Nav jāļauj
Viņam uzvarēt un paņemt savā varā cilvēka dvēseli. Mēs, brāļi, netiksim šodien
tālāk, jo tālākais ir tās līdzības, ko Pestītājs runā par kalpošanu Dievam. Par
pareizo dievkalpojumu. Šeit bija šī lielā cīņa par Dieva svētumu. Šīs Jēzus
tiesības šķīstīt templi. Viņš ir vienīgais,
kas ----. Šī pretestība, ar ko Viņš sastopas, un šīs zīmes, kas tam
visam iet līdzi – bērni, vārgie, slimie, bēdīgie... Tiem, kalpo šī vieta. Tiem,
kas paši jūtas kā bērni – vienkārši un nekomplicēti, uzņemdami lietas tieši.
Ļaunu par ļaunu un labu par labu. Tāpēc var uzgavilēt Jēzus paceltai pātagai un
dziedāt – Ozianna! Tāpēc var priecāties, ka no tempļa izsper ārā šos
tirgoņus ar visām viņu padarīšanām. Tāpēc var templī ienākt ne tikai tie, kas
kaut ko tur pirks, bet tie, kuriem nekā nava, tie, kuriem pašiem vajaga, lai
viņiem tiktu dots – viņu nabadzībai, viņu sāpēs, viņu grūtumā.
Šī
Kristus kārtība, šīs Kristus tiesības, šis notikums ar neauglīgo koku –
brīnišķīgi skaisti. Sak, mēs kādreiz jau tagad tā – kā tādā rotaļa dancī
apkārt, rokās saķērušies, ap to brīnišķīgo[3]
latviešu kultūras koku. Priecājamies, cik viņam zaļas, skaistas lapas! Dzejas,
literatūra, teijāteris, kino, dejas... Un visi šie brīnišķīgie kultūras
izpaudumi... Pameklējiet kādu augli, no kā jūs varēsiet paēst... Nekā! ----- .
Tas viss ir tikai narkotika. Tāpat kā tas, kas ievilcis dūmu, vairs nejūt
izsalkumu, domā, ka viņš ir paēdis. Bet viņš nav paēdis. Narkotika. Un Jēzus šo
narkotizēšanos arī pārtrauc. Nemūžam nebūs augļu šīm lietām...
Nu
tā... Pie šiem notikumiem varētu daudz kavēties, bet šī... šī Jēzus īpatā
izpausme – Viņa sāpes, Viņa nožēla par Jeruzālemi... Viņa dusmas par piegānīto
svētumu... Svētums ir svētums. Un jums kā nākošajiem garīgā darba un jau
esošajiem garīgā darba darītājiem gribētu pateikt vienu ļoti vienkāršu
patiesību. Man ir nācies kādreiz tā dzirdēt no cilvēkiem, kas tā ārpus mūsu
draudzes stāv, viņi saka tā – nu, jā, ko tur, kas tur tā tiek īpaši darīts, lai
tur tie ļaudis tā nāktu un lai tā baznīca ir tāda pilna, un tā... Mīļie brāļi,
mēģiniet to lietu padomāt! Es esmu vienmēr jums mēģinājis to darīt skaidru, vai
tad, kad jūs to esat prasījuši, vai arī citādi, pie gadījuma. Ka tas, kas
notiek Dieva namā, tam jānotiek Garā un patiesībā. Tas ir, ja jūs dievnamā
turiet lūgšanas, un mūsu liturģijā ir daudz lūgšanu, tad lūdziet Dievu!
Nenoskandējiet nesaprotamu rindiņu! Ja jūs Dieva namā paskaidrojiet Dieva
Vārdu, tad paskaidrojiet Dieva Vārdu! Ne gudriem mācības... ne gudriem
gudrības vārdiem, bet arī ne tukšiem, sekliem, pasaulīgiem priekšstatiem un
pasaulīgām lietām. Tas, kas notiek no kanceles vai no altāra, tam jābūt...
Dieva Vārdam jātop pasludinātam kā Dieva Vārdam. Nevar runāt par padomju
varenajiem sasniegumiem viņas gada svētkos vai par “Auroras” šāvieniem, kas
pasaulē ir ienesuši brīnišķīgu, jaunu kārtību. Ja jūs sludināt, tad sludiniet
Dieva Vārdu! Ne vienmēr jūs būsiet augstumā – sak, ka jūs tā ar aizgrābtību, ar
prieku, ar spēku, liekās, pats Vārds atveras un nevar vien līdz galam pat visu
izteikt... Tā ir! Un tas ir svētīgi. Bet kādreiz jau tas cilvēka gars ir
noguris. Jā, ko darīt? Meklēt kaut kādus izlīdzēšanās veidus? Stāstīt cilvēkiem
tukšas runas un tukšas pasakas? Nekādā ziņā! Lasiet to pašu Dieva Vārdu, pārstāstiet
viņu saviem vārdiem! Ja citādi nevar. Un visupēc, kad jūs nākat pie
iestādījumiem – tāpat pie kristības un tāpat pie Svētā Vakarēdiena –
apzinaties, ko jūs darāt! Lielais kristīgās Baznīcas, var teikt, ticības
gaismonis, mirušais zviedru arhibīskaps Nātans Svertagons (?) ir kādreiz
vai kādas reizes tā teicis pirms Svētā Vakarēdiena iestādīja, viņš saka: “Ir bijājami tos
izrunāt. Tie ir Viņa vārdi. Es atkārtoju Kristus vārdus.
Noliecaties ar savu iekšējo cilvēku godbijībā, atstājiet visas citas domas –
jūs stāvat liela noslēpuma priekšā, lielas žēlastības priekšā.” To (?)
viņš teica – dariet jūs tagad to, turpinādami!
Un, kad jūs to darīsiet, tad jūs
redzēsiet, ka draudze nespēj aiziet no dievnama. Jūs atkal sastopat tos pašus
vienumēr atnākušus un kādu jaunu nākam klāt. Bet, kas ir nācis, tas nāk. Tas,
ko cilvēki mēģina, lai pildītu dievnamus – uzstāties ar kādām spīdošām runām un
efektiem... Nē! Nekas nav tik pārliecinošs kā skaidrais Dieva Vārds un
godbijības pilns Sakramenta svinējums, un augšup pacelta sirds pie lūgšanas.
Mūsu liturģija to visu satur iekšā. Un, kad jūs paši tanī ieejat iekšā, jūs
redziet – draudze to saņem tieši, tāpat kā tie bērni, kas dievnamā sauc uz
----. Tāpēc, ka cilvēka dvēsele ir jūtīga. Mēs nedrīkstam viņu turēt par vājāku
un nedrīkstam viņai arī darīt pāri. Tas ir tas stiprākais evaņģelizācijas
veids. Tādā veidā.
Un
----gribēju pateikt tā – par valodām, grāmatām (?). Draugi! Jūs visi
mācāties svešvalodas, nu, pa lielākai daļai angļu, bet arī vācu valodu. Kādu
ļoti būtisku jums aizrādījumu. Vispār gan esmu tā piedzīvojis, ka tādas lietas
visas kaut kā aiziet gar ausīm. Bet es gribētu jūs lūgt, lai tas neaiziet gar
ausīm. Mācieties un apgūstiet šīs valodas ne tikai eksāmena nolikšanas robežās!
Kad jūs tā izsprūkat tam eksāmenam cauri un esat tik daudz apguvuši vārdiņus,
ka jūs varat ar kādu sastaptu draugu tā, par dažām vispārējām lietām kaut ko
parunāt, arī jau nekā tālu un dziļu. Tas ir arī labi, bet tas nav viss. Tas
nepavisam neizsmeļ to nepieciešamo. Es redzu, kā jūs mocaties, jo jums nav, kur
paganīties. Jūs cilājat latviešu valodā tos pašus nedaudzos kaut kādus rakstus,
kas mums ir bijuši, bet arī daudz sēnalu tur pa to starpu ir. Visāda veida
sektas tur ir devušas arī tos savus devumus iekšā. Jūs kaut kā novirzāties kaut
kādā tādā priekšpilsētas grošas teoloģijā. Vai atkal – krievu valoda. Tā jau tā
vairāk apgūta. Bet ko mums var dot krievu valoda? Tos krievu pareizticīgos
autorus? Labi, jo viņos ir arī labas lietas, bet viņu skaņa ir cita. Viņi arī
audzina cilvēkus, bet drusku citādi. Un aiz viņu audzināšanas stāv vēl tālākas
lietas. Tas, ko mēs runājām – politika.
Es
jūtos nelaimīgs. Beidzamā laikā es esmu dabūjis ārkārtīgi vērtīgas grāmatas
angļu valodā Pagaidām te ir divas. Viņas ir tādas, kuras būtu jāizlasa katram
cilvēkam, lai saprastu, kur mēs atrodamies, kas patreiz pasaulē notiek
kristīgajā Baznīcā un ar kristīgo Baznīcu, un ar kristīgo ticību, un kas ir
tas, uz ko tas tendē, un tas tendē uz briesmām un nelaimi. Es nevaru jums to
izstāstīt! Ja es jums to pastāstītu tādā stāstāmā valodā, jums tas izietu cauri
ausīm un nekur nepaliktu. Es jau nevaru to jums pateikt, ko grāmata pasaka, kas
balstās uz avotiem un ļoti pārskatāmi un ārkārtīgi asi sniedz priekšā lietas.
Kristīgā Baznīcā ir ielauzusies politika, un viņa spiežas virsū ar baismīgu
spēku. Pārkausēt, pārtaisīt kristīgās Baznīcas būtību, sakausēt viņu kopā ar
visiem pagānismiem un, pār visām lietām, arī ar komunismu. Un tā nav tukša
prātošana! Bet, brāļi, ir jāņem rokā grāmata! Darat tā – ņemiet svešo grāmatu
vienā pusē un vārdnīcu otrā pusē. Tā ir mācījušies tūkstošiem cilvēku un ar
ļoti labām sekmēm. Var būt, ka jums pirmajā lappusē būs jāskatās vai katrā otrā
vārdā. Izturiet to! Pirmās dažas lappuses. Vēlāk jums būs jau mazāk jāskatās
vārdnīcā. Jūs apgūsiet rakstu valodu, rakstu valodas izteiksmi. Arī tā pati
angļu valoda – ja jūs izejat pāri pār tiem rāmīšiem, arī viņas literatūra
aizrauj ar savu skaistumu, ar ļoti dziļu psiholoģisku skatījumu, ļoti. Bet, pār
visām lietām, tagad šī nozare, kas veras, mums rāda, kādas lielas lietas
notiek. Mēs dzīvojam istabā ar aizslēģotiem logiem un neceļamies no gultas.
-------. Ir jāredz. Ir jāsaprot. Tad jūs sapratīsiet arī mūsu teoloģijas
vērtību. Tad jūs sapratīsiet, kas ir pareizi teoloģija, un nevis kāds surogāts,
kas ir sajaukts kopā ar kaut ko, ko tagad grūž iekšā visā pasaulē kristīgai
Baznīcai ļoti drūmi, tumši postītāji spēki. Pērciet angļu, pērciet vācu
vārdnīcas! Lai jums katram ir mājās latviešu-angļu, angļu-latviešu,
vācu-latviešu, latviešu-vācu vārdnīcas. Katram! Bez tā jūs netiksiet pie
teoloģijas. Dariet to vistuvākajās dienās! Ejiet grāmatnīcās un maksājiet, ko
tur prasa, bet iegūstiet šīs grāmatas!
Tagad
runāsim par grāmatām, kas ir jāizlasa. Mūsu profesori savā laikā mūs nemaz
nelaida vaļā citādi. – Izlasiet šito grāmatu! Izlasiet šito grāmatu! – Mēs jau
klausāmies lekcijas, un tā... Un vai tad es nevaru nolikt eksāmenus pēc
lekcijām? – Varat gan, varat gan! Bet, kad būs izlasīta tā grāmata, tad tik
sapratīsiet, ka tās lekcijas ir tik tas... tik tās sastatnītes vien. Tā celtne
pati tiek dziļāk celta. ------------ grāmata. Vēl vārdnīca blakus. Vajadzēja.
Tas pats ir tagad jādara . Jums neviens to neatgādinās, bet tāpēc nejūtieties
droši! To zaudējumu jūs piedzīvosiet vēlāk, ar katru nākošo mūža gadu. Jūs
nekur netiksiet! Varbūt kādu brošūriņu plānu, kur rakstīts, teiksim, nu, kaut
kas tāds ļoti populārs – vai nu par lūgšanu, vai par Bībeles lasīšanu, vai ko
tamlīdzīgu, tādi labi kristīgi padomiņi... Bet tāda nav teoloģija! Mācieties
grāmatai līdzi domāt! Es jums sliktas lietas neieteikšu, es jums nedošu neko
tādu, kas jūs samaitās. Vai ar grāmatu var arī samaitāt? Grāmata var iesēt
nezāli tur, kur tas lauciņš ir ļoti švaks un ļoti uzņēmīgs. Es jums tādas
nedošu. Es jums došu tādas lietas, kur jūsu dvēsele atspirgs un jūs
brīnīsities, ka tās pašas pazīstamās lietas jūs ieraugāt uzreizu parādītas tādā
gaismā lielā, ka jūs pēkšņi tā kā citu pasauli pavisam ieraugāt.
Tātad
– gādājiet sev vārdnīcas! Un piedodiet, ka Bībeles stundai es pielieku tādas
lietas klāt. Bet es tā nevaru to noklusēt, jo es esmu nupat beidzamās dienās
saņēmis vienu tādu grāmatu, ko nemaz nevar tā vienaldzīgi lasīt. Es izlasu
dažas lappuses, un man ir jāpieceļas un jāstaigā. Es nevaru! Es nevaru turpināt
tur pat tālāk. Viņa liek par daudz no vienas lietas priekšā. Lūk, tā! Un
piedodiet, ka tā palikām arī bez pārrunām, bet es tā biju no šīm lietām pats
ierosināts, un es tā ieraudzīju, ka te ir viens liels trūkums maniem mīļiem
dēliem. Viņus neviens nav uz to skubinājis un darījis uzmanīgus, ka tas ir
vajadzīgs.
Lūgsimies!
(ieraksts beidzas)
--- un
par kuras, teiksim, starpniekiem un tālāk devējiem Viņš mūs ir iecēlis – vai
aicinājis, vai iecēlis, vai ielicis – kā mēs to atrodam kurā vietā un veidā
parādītu. Un mēs... Piemēram, pie Svētā Vakarēdiena. “To darait, Mani
pieminēdami!” Viņš ar to ir iestādījis priestera kārtu. Tur nav nevienas
sievietes klāt, nevienas sieviešu izdarības klāt. Pasā (?) mielastu
sagatavoja Viņa mācekļi, Viņš kopā ir ar Saviem mācekļiem. Un, kad Viņš viņiem
sniedz un iestāda viņu priekšā šo neizsakāmo Dieva žēlastības dāvanu, Viņš
saka: “To darait, Mani pieminēdami!” Tas ir – turpiniet! Turpiniet to! Jūs, tie
divpadsmit mācekļi, vienpadsmit, un dodat to atkal tālāk! Un tas devuma loks –
tas jau ir... tur nav, kā jūs redzat, nevienas sievietes klāt, kurai šāda
pilnvara būtu dota. Tas jautājums guļ atkal citā pavisam plāksnē. Tanī plāksnē,
ka tas sievietes īpatais uzdevums ir cits. Un šeit viņa pie tādām lietām nav
daļas. Tā nav diskriminācija, bet tas ir
tikai lietu sakārtojums. Nu, tādā veidā. Un te ir uzdevumi, uzdevumi,
uzdevumi... Un arī aicinājums, uzdevums... Visos tajos... Te viņi parādās kā
tie, kas gana, tur viņi ir tie, kam ir pavēlēts iet un mācīt, un kristīt, un
Svēto Sakramentu izdalīt – viss tas grozās ap vienu un to pašu. Turpināt!
Turpināt to, ko Kristus šeit ir sācis. Tie, kas paliek šeit, šīs redzamās
pasaules vidū, tie šo redzamo, iespējamo daļu pārņem un turpina. Lūk, tā.
Jūs jau esat visu pieņēmuši, vienmēr
klusu ciezdami. Es gaidīšu un gribu arī jūs kādreiz redzēt tad, kad jūs
runāsit, tad es iešu klausīties. Jā!
Tā
bija viena lūgšana latīņu valodā, un viņa bija tādā skaistā plāksnītē
iestrādāta un vienas baznīcas ģērbkambarī uzkārta. Un tad nāca viens gudrs mācītājs
un izmeta viņu ārā. Viņš laikam nesaprata to valodu, bet viņš laikam arī
nesaprata to, ko tā valoda gribēja pateikt. Un tā pateikšana ir tāda: “Dari,
dari, Kungs, dari, ka es spētu to parādīt, demonstrēt, cik tas ir saldi – Tevimīlēt, kopā ar Tevi ciest, kopā ar Tevi lūgt, kopā ar Tevi līdz priecāties!”
Un tas ir tas – katram teologam, sevišķi katram teologam, bet katram
cilvēkam – tas iegaumējamais. Brāļi, topat teologi! Jums, teologiem, to saku.
Topat Bībeles, Dieva Vārda teologi, netopat teksta (?) kritiķi, kas
patiesībā nav teologi savā būtībā, par kuriem apustulis saka: “Redziet šos
suņus, redziet šo sagraizīšanu!” Sagraiza... (Smejas.) It kā viņš būtu
jau redzējis to... Jā. Nu, tā! Neesiet šie sagraizītāji, esiet teologi! Smeliet
no Kristus! Neizsmeļamo. Ne vienas cilvēka dzīves, bet gadu tūkstošu laika
nepietiek, lai Viņu izsmeltu, lai Viņu saprastu, kā tie neteologi mēdz sacīt,
viņi grib saprast to būtisko. Nevar. Jau gadu tūkstošus līdz galam nav
spējuši un līdz pasaules galam arī nespēs izsmelt, jo laicīgais nespēj dievišķo
satvert un izsmelt. Mēs varam tikai Dieva Svētā Gara spēkā un žēlastībā aptvert
un zināt. Bet tad, gan arī zināt. Un uz to Viņš mūs ---- Tagad, ciešanu laikā
ieejot, mēs mācāmies to, ko Viņš saka – svētīts lai ir Viņa prāts, arī krustu
nesot! Un īstai teoloģijai ir krusts un vienumēr. Mārtiņš Luters ir skaisti pateicis vienā
vietā. Kristīgās draudzes mantas – viņai ir septiņas mantas. Viņai ir
Dieva Svētais Vārds, viņai ir Svētās kristības sakraments, viņai ir Svētā
Vakarēdiena sakraments, viņai ir atslēga saistīt un atraisīt – bikts, viņai ir
dievkalpojums... Tās ir sešas, jā... Un viņai ir Svētais Krusts. Svētais
Krusts... Tas ir – viņa ir cietēja! Vienmēr. Pēc savas būtības. Jo mēs pasaulē
visur saduramies ar šo kontraversiju. Cilvēka prāts, neparāts(?). Mēs
redzam un sāpam līdzi pasaulei viņas grēkā, kur viņa iet šo plato cilvēka prāta
ceļu. Un --- mēģinām, lai būtu tā, lai
būtu tā un tā, tā, tā, tā... un grēkojam vēl daudz ko citu. Un tajā pašā laikā
mēs tiekam vajāti par to, ka mēs sakām Kristus patiesības spēkā un saucam grēku
par grēku, netaisnību par netaisnību un patiesību par patiesību. Tur vienmēr
lec šī dzirkstele, kas bija starp (?) Jēzu un Pēteri. Vienmēr.
Lūgsim
Dievu! Kungs Jēzu Kristu, mīļais Pestītāj! Mēs Tevi uzlūkojam Tavā ciešanu
ceļā. Tu ej pildīt Debesu Tēva prātu, un Tu ej uzņemties ciešanas, lai ar Tavām
asinīm nomazgātu cilvēces grēkus. Pestītāj! Ar visu savu godbijību mēs stāvam
Tavā priekšā un iztrūkstamies par to, ka Tu no mums gaidi to pašu, ka mēs
stāvam Tavā un Debesu Tēva ziņā un esam gatavi to pieņemt, kas ir Viņa prāts.
Dodi mums šo spēku un prieku atteikties no sevis! Tas ir dzīvības ceļš. Tas ir
Tavs ceļš. Palīdzi mums to! Svētī Tavu draudzi, Tavu Baznīcu, Tavu klinti!
Svētī tos, ko Tu esi aicinājis un iecēlis būt par Tava uzdevuma līdzi tālāk
nesējiem! Mūsu nespēku un šaubas atņem! Dod mums Tavu mīlestību un prieku Tev
līdzi staigāt un to mazumu ciest, kas jācieš mums, lai Tu tiktu pagodināts!
Svētī mūs un aiztāvi mūs pie Tēva mūsu lūgšanā(?), kā Tu mums to
esi solījis, kad mēs Tavā vārdā saucam uz Tēvu, kā Tu mums to mācīji!
Mūsu
Tēvs Debesīs, svētīts lai top Tavs Vārds, lai nāk Tava valstība, Tavs prāts lai
notiek kā debesīs, tā arī virs zemes, mūsu dienišķo maizi dod mums šodien un piedod
mums mūsu parādus, kā arī mēs piedodam saviem parādniekiem, un neieved mūs
kārdināšanā, bet atpestī mūs no ļauna, jo Tev pieder valstība, spēks un gods
mūžīgi.
Dievs Kungs, svētī mūs un pasargā
(Ieraksts
beidzas)
[1] ----- šeit un tālāk
apzīmē vārda daļas, vārdus vai frāzes, kas audiokasetē nav saklausāmas
[2] (?) šeit un tālāk
apzīmē vārda daļas, vārdus, frāzes par kuru “atšifrējuma” pareizību ir
šaubas
[3]izcēlumi treknrakstā
šeit un tālāk apzīmē vārda daļas, vārdus vai frāzes, kuras RF īpaši izceļ
[4]
lūgšana tiks pievienota pēc tās rakstības precizēšanas