Datums: 1995.g. 4.martā
Tēma: Lk.12:49-53. (Bībeles stunda).
Vieta: Roberta Feldmaņa dzīvoklī - Mežaparkā.
Avots: Māc. O. Skrodeļa
pieraksti.
Kristus ir šķelšanās iemesls
Vispirms Pestītājs runā pats par savām priekšāstāvošām
ciešanām. Viņš apzīmē tās ar vārdu kristība, ko viņš saņēma no Jāņa Kristītāja,
ar ko arī Viņa mācekļiem bija darīšana. Apliecinājuma zīme šādai grēku
piedošanai un žēlastības piešķiršanai. Kāpēc Pestītājs lieto tādu
salīdzinājumu? Jo kristība ir ārīgi līdzīga parādība – ne viņu, bet viņš kaut
ko darīs: Viņa asinis slacīs zemi. Mēs varētu tur skatīt kādu simboliku, varbūt
arī labi, ka mēs tā apceram, ka šīs pasaules iesvētīšana ar šīm asinīm uz ko
jaunu, bet tas laikam tā nav domāts. Bet kaut kas tāds, kas attiecās uz viņu. Tad
mums jāņem vērā tas gadījums, kad Viņš patiesi saņēma kristību,
pielīdzinādamies visiem citiem, šī ārējā grēku nomazgāšana, grēku nožēla. Vēlāk,
kad Kristus draudze atkārto Jēzus vārdus – apliecina, ka šī ūdens kristība pār
jaunpiedzimušo ir atraisīšana no tās nenoliekamās nastas, kas cilvēcei nākusi
no Ādama. Bet kāpēc kristītais runā šeit par kristību – jaunā uzdevuma
saņemšanu. Šī Krista saņemšana – asinis un sviedri ir tas iesvētījums tam
uzdevumam, kuru Tēvs Viņam bija uzdevis: gandrīz tāda apliecības zīme. Viņa
pravieša uzdevums ir saņēmis savu pilnskaņu, bet tagad tas ir gājis tālāk – ne
vairs pravieša, bet priestera. Viņa iztrūkšanās un bailes rāda šī uzdevuma
lielumu, lielās ciešanas. Pestītājs runā par kādu savu vēlēšanos un mums ir
pārsteigums: kā tas var būt! Viņš, kas teica: nāciet pie manis visi bēdīgie un
grūtsirdīgie, Viņš ir tas, kas nāk iesēt naidu un nesaticību pat ģimenē, ko
dara bēdas un grūtsirdība. Es nesu zobenu, kas šķels pušu cilvēku viņa tuvākās
attiecībās. Kas ir šis zobens, šī uguns? Un prieks par to. Mēs dzīvojam
pasaulē, kad šī šķelšanās ir pilnā spēkā. Tuvinieki novēršas no tuviniekiem,
tautas no tautām Kristus dēļ. Vai tad tiešām ir atnācis tas laiks, par ko
Kristus runāja. Sieva, kas atstāj vīru Kristus dēļ – iešu atpakaļ, ja tu būsi
tāds kā agrāk. Zobens, kas pāršķeļ, uguns, kas aizdedzina, un tad rodas tā
atšķiršanās. Mūsu svētie Raksti par uguni runā ļoti dažādi. Dieva Svēto Garu
apliecināja liesmas. Pestītājs, runādams par uguni – par to briesmīgo stāvokli:
uguns, kas neizdziest, un tārpu, kas nemirst ellē – būt iemestam tur, degt un
nesadegt.
Šķelšanās. Ko piedāvā modernā sabiedrība? Austrumu
fanātisms vai kādas citas ideoloģijas pazīmes. Cilvēki domā, ka nedala.
Nullpunktu noliek ellē, pie kura visur ko pieaudzē vai pa vidu un tad vai plus
vai mīnuss. Zobens, Mateja evaņģēlijā un vēstulē Ēbrejiem: jo Dieva vārds ir
dzīvs un spēcīgs un asāks par jebkuru ... Šis zobens neatļauj visu dalīt
pozitīvā un negatīvā. Katoļi – anonīmie (nezinošie) kristieši. Tu pats nezini,
ka tu esi kristietis. Ja es esmu kristietis, tad es noteikti esmu sašķēlies. Tā
tas nav, bet ir zobens, kas ir sašķēlis, no kura uz vienu pusi ir platais un uz
otru šaurais ceļš. Nevar piespiest, lai cilvēks atkāpjas un iet pa šauro ceļu.
Universālisma mācība – Kristus ir atnesis pestīšanu visai
pasaulei, neatkarīgi pat vai tici vai netici, bet nezaimo. Māte Terēze – mērķis
nav pasludināt Kristu, bet lai cilvēks paliek tajā vispārīgā reliģiozitātē. Arī
lielā tolerance: nāciet iekšā, mēs jūs visus pieņemam. Jes.42:18. Jes.50:10.
Kāpēc evaņģēlijos gandrīz lielākā puse ir ciešanas –
pēdējie notikumi ir aprakstīti gandrīz pa stundai. Cak.12:10.
Jūs dzīvības kungu esat krustā situši. Vīri, ko mēs
darīsim?
Ko mūsu grēki dara Dievam, jo katrs mūsu grēks nepaliek
tikai mūsu starpā, tas ir grēks pret Dievu un Kristu. Viņa ciešanās mēs to
redzam.
Tas nav sentiments – redz kā nu viens cieta. Tas ir daudz
vairāk par to. Pat šo mieru, nesatricinātību Viņš atstāja mums, un pats iegāja
izmisuma dārzā, ne tik vien fiziskās sāpēs, bet tādās, kas liek Viņam vēl pie
krusta kliegt: Mans Dievs, kāpēc Tu mani esi atstājis?
Kristus – lai tas kauss iet secen. Arī mums var būt
kārdinātājas šaubas, vai vispār ir kāda ticība – šajā dārzā iet Pestītājs.
Mums ir pie kā turēties, pie Kristus miera, ko Viņš mums
dod.
Ir kādas protestantu grupas – atgriešanās sprediķis
pieņemt Jēzu Kristu par savu pestītāju – katrā sprediķī, kur visi jau ir
atgriezušies un to draudze labprāt grib klausīties. Dieva žēlastības saņemšana
– tā ir gandrīz kā viņu bikts.
Jņ.5:38.
Un Viņa vārds nemīt jūsos. Dieva vārds pie jums
neaizķeras, nekur nepaliek.
|